مرکز مشاوره تحصیلی و آموزشگاه علمی نام آوران شمیران 877611

مطالب

قبل از دبستان(قبل از 6 سالگی)

امروزه اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش در دوره ی پیش از دبستان بیش از گذشته مورد توجه بوده که افزایش روز افزون متقاضیان آموزش های این دوره ،نیاز های والدین شاغل و شرایط فعلی جامعه ضرورت تهیه ی برنامه های غنی و کیفی را در این دوره را نشان می دهد .

نتایج تحقیقات نشان دهنده آنست که سرمایه گذاری بیشتر برای آموزش بهتر و برنامه های کیفی مستمر، علت اصلی موفقیت بیشتر کودکان، در سال های بعد از گذرانیدن دوره ی پیش از دبستان است.

آموزش و مهارت اندوزی اصولی و کارشناسانه در سالهای پیش از دبستان به عنوان موضوعی حساس در روند رشد کلی یک مورد تأکید فراوان است

آموزش پیش از دبستان یک مقطع تحصیلی پایه است که برنامه ای برای کودکان 3تا6 ساله در بر می گیرد . برای آموزش در این دوره اصل هایی حاکم است که از جمله آن اصل کودک محوری ،اصل رویکرد کل نگر ،اصل انعطاف پذیری ،اصل بازی محوری ،اصل محوریت رویکرد ارتباطی با همسالان، رعایت تفاوت های فردی و اولویت دادن به بازی و فعالیت های نشاط آور و همسویی با برنامه های آموزش ابتدایی را می توان نام برد .

این اصول در غالب اهداف مشخص و طبقه بندی شده به اهداف شناختی ،نگرشی /عاطفی ، مهارتی در محتواهای متنوع برای ارایه تهیه می شود .

برنامه های آموزشی این دوره ها به جای تأکید بر محتوا، فعالیت محور است ومبنای عمل مرکز آموزشی ،کل برنامه های درس است نه یک رسانه ی محض مانند کتاب .

این دوره با توجه به شرایط حساس 6سال اولیه رشد کودک نسبت به مراحل بعدی رشد و پرورش کامل استعداد ها، تجارب مفیدی را  برای رشد ذهنی ،زبانی ،جسمی ،اجتماعی و عاطفی کودکان فراهم می آورد و کودک را در ساختن مبنایی قوی برای رشد بعدی و بارور کردن استعدادهایش یاری میرساند.

مهم ترین اهداف آموزشی، تربیتی و مهارتی دوره پیش دبستانی

1. پرورش مهارت‌های جسمی ـ حرکتی.

۲.پرورش روحیه و رفتار عاطفی.

3. پرورش مهارت‌های ذهنی.

۴.پرورش صفات اخلاقی و رفتارهای اجتماعی

5. پرورش ذوق هنری و زیبایی‌شناسی.

6. پرورش مهارت های زبان های فارسی.

7.ارتقای سطح بهداشت و ایمنی

دپارتمان ثبت نام و مشاوره : 02122000410