مرکز مشاوره تحصیلی و آموزشگاه علمی نام آوران شمیران 877611

مطالب

مشاوره انتخاب مدرسه

معیارهای انتخاب مدرسه در مقاطع مختلف بسیار متفاوت است . مثلا معیاری که والدین برای انتخاب مدرسه در سال های ابتدایی دارند قطعا با معیارهای انتخاب برای مقاطع متوسطه اول و دوم کاملا متفاوت میباشد. در سالهای ابتدایی ورود فرزندان به محیط آموزشی و جدا شدن از فضای آرام خانه و تجربه کاهش وابستگی مطلق به پدر و مادر، انتخاب مدرسه یکی از بزرگترین و اساسی ترین دغدغه های والدین است . زیرا بخش عمده ای از نگرش کودکان نسبت به یادگیری و آموزش در این زمان شکل میگیرد. محیطی که با آن روبرو میشوند، اشخاص جدیدی که در جایگاه معلم و مدیر و ناظم هستند، زمانی که دور از مادر و خانه قرار میگیرند همه و همه در شکل گیری نگاه کودک به حوزه آموزش نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند.

در دوران تحصیل، یکی از شاخص ترین معیارها برای انتخاب مدرسه خوب، فضایی است که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. اینکه ساختمان مدرسه دارای حیاط بزرگ و مناسب و کلاس های پر نور و وسیع باشد در روند فرایند آموزشی دانش آموز بسیار تأثیر گذار می­باشد. دانش آموز در مدرسه باید بتواند آزادی عمل، تحرک و جنب‌وجوش کافی داشته باشد. بنابراین مهم است به این موضوع هم توجه داشته باشیم که دانش‌آموزان باید علاوه بر زنگ آموزش، زنگ ورزش یا تفریح، فضا و امکانات مناسب نیز در اختیار داشته باشند تا بتوانند انرژی خود را به روش مناسب تخلیه کنند و برای تایم بعدی آموزش آماده شوند. این ویژگی در مدارسی که در ساختمان های استیجاری با کاربری مسکونی مستقر هستند دیده نمی شود و  باید هنگام انتخاب مدرسه مد نظر والدین قرار گیرد.

یکی دیگر از نکات مهم  انتخاب مدرسه مناسب، نزدیک بودن مدرسه به خانه است. ما در مشاوره انتخاب مدرسه در مقطع ابتدایی، به این نکته کلیدی توجه شایانی می کنیم زیرا کودکان در سال ‌های نخست تحصیل، توانایی بیدار شدن صبح خیلی زود را ندارند و در مسیر طولانی خانه تا مدرسه خسته و در نهایت از درس خواندن و مدرسه رفتن دلزده می‌شوند. با این وجود، بسیاری از پدر و مادرها به اشتباه تصور می‌کنند اگر فرزندشان به مدرسه خوبی برود که تا خانه ‌شان فاصله زیادی دارد بهتر است، اما چنین شیوه‌ای از نظر کارشناسان توصیه نمی‌شود مگر در موارد بسیار نادر و استثنایی ( مدارس سمپاد یا …) که در آن صورت جابجایی محل سکونت الزامی خواهد بود.لذا خانواده ها با مشاوره انتخاب مدرسه در نام آوران شمیران، دغدغه مسافت زیاد بین خانه و مدرسه را در آینده نخواهند داشت. 

 معلم ها نیز نقش بسیار مهمی در کیفیت و جذابیت فعالیت ‌های آموزشی دانش آموز دارند و می‌توانند انگیزه ادامه تحصیل را در وجود او شکل دهند یا به آن ضربه بزنند.  معلم می تواند عشق و علاقه به یادگیری را در وجود دانش آموز بارور کند و یا عامل دور شدن و بی انگیزگی او در فرآیند ادامه تحصیل باشد. به طور مثال، اغلب کسانی که در سال های دبستان خود، معلمان مهربان و پر شور و نشاط داشته اند تبدیل به افرادی علاقه مند به تحصیل و کسب دانش شده اند و متاسفانه عکس این موضوع هم در موارد بسیاری دیده شده است. کادر اداری مدرسه نیز به نوبه خود از فاکتورهای مهم در فرایند مشاوره انتخاب مدرسه است که این موضوع هم با توجه به تجربه سال ها مشاوره و هدایت تحصیلی، یکی از تخصص های ما در مرکز مشاوره نام آوران شمیران برای مشاوره انتخاب مدرسه می باشد. ما با روش های ارزیابی تخصصی و حرفه ای خود، در این زمینه نیز به شما مشاوره تخصصی خواهیم داد.

کادر آموزشی هر مدرسه گویای بخش قابل توجهی از کیفیت آموزشی آن مدرسه می باشد. در این راستا تبلیغات گسترده و تجاری از سوی موسسان و مالکان مدارس یک امتیاز بزرگ منفی محسوب می شود. این نکته مهمی است که اغلب والدین بدون داشتن مشاوره انتخاب مدرسه از آن غافل و بعضا در دام تبلیغات تجاری مدارس می افتند و در سال های بعد متضرر می شوند. به هر حال امروزه هر مدرسه برای جذب مشتری بیشتر از روش های متنوع تبلیغی استفاده می کند ولی تجربه ما در مرکز مشاوره نام آوران شمیران نشان می دهد که مدارس ممتاز و با کیفیت اصولاً تبلیغ زیادی نداشته و اطلاع رسانی آن ها صرفاً از طریق سایتشان انجام می شود.

به هر حال در فرایند مشاوره انتخاب مدرسه، ما به این موضوع بسیار حساس بوده و با دقت والدین را راهنمایی می کنیم.

فعالیت های پژوهشی مدرسه، فعالیت های علمی، فعالیت های ورزشی، فعالیت های هنری و از این دست نیز فاکتورهای مثبت در مشاوره انتخاب مدرسه هستند. همچنین ساعت شروع و پایان مدرسه، طول مدت هر زنگ آموزشی، زمان کار در مدرسه، حجم تکالیف، حجم کوییزها و امتحانات،  اردوها و فعالیت های فرهنگی نیز از موارد دیگر مد نظر ما در نام آوران شمیران برای مشاوره انتخاب مدرسه می باشد.

ما در مرکز مشاوره نام آوران شمیران، با تکیه بر سال ها تلاش حرفه ای در حوزه آموزش و پرورش و تربیت هزاران دانش آموز و دانشجو، با طیف وسیعی از مدارس آشنا هستیم و به جهت همکاری نزدیک در کسوت معلمی در تعدادی از مدارس ممتاز و برند، برای مشاوره انتخاب مدرسه، ضمن تجزیه و تحلیل تخصصی و دقیق از فضا، امکانات، کادر اداری، کادر آموزشی و فرایند آموزشی و فاکتورهای دیگر در مدارس، به ویژه مدارس مناطق 1 تا 5، مشاوره انتخاب مدرسه را به صورت کاملاً تخصصی و منحصر بفرد انجام می دهیم و اثر مشاوره انتخاب مدرسه نام آوران شمیران سال های زیادی با شما خواهد بود و ما از انرژی مثبت و رضایت شما و فرزند دلبندتان لذت برده و شما معرف ما به دیگران خواهید شد. چنانچه در این سال ها نیز چنین بوده است.

همکاران و مشاوران ما در مجموعه نام آوران شمیران، سعی دارند تا با بررسی مداوم شرایط مدارس و مقایسه آنها با یکدیگر در راستای مشاوره انتخاب مدرسه به شما والدین عزیز راهنمایی های لازم را ارائه دهند.

خدمات آموزشی و مشاوره ای در مرکز مشاوره تحصیلی نام آوران شمیران با کیفیت ممتاز و منطبق بر استانداردهای روز آموزش در کشورهای توسعه یافته ارائه می گردد لذا از شما دعوت می کنیم تا در جلسه مشاوره همراه باشید تا این جلسه طلوعی باشد برای فرایند آموزش شما یا فرزندان دلبندتان.

فاکتورها و ویژگی های یک مدرسه خوب بسیار زیاد هستند و بسته به شرایط فردی و خانوادگی، برای هر دانش آموز فرق دارد و میتوان گفت منحصر بفرد می باشند که در این گفتار مجال پرداختن به همه آنها وجود ندارد. و حتماً نیاز به جلسه مشاوره حضوری می باشد.

در مجموعه نام آوران سعی داریم که با نگاهی موشکافانه و تخصصی به این امر مهم و دسته بندی نیازهای دانش آموزان در مقاطع مختلف بهترین راهنمایی و کمک را به والدین عزیز ارائه دهیم.

مشاوران ما هر یک با توجه به حوزه فعالیت و رزومه سرشار از موفقیت خود در زمینه مشاوره تحصیلی تخصصی، سعی دارند بهترین مشاوره را در زمینه انتخاب مدرسه به والدین ارائه دهند و با توجه به ویژگی های مورد نظر هر خانواده در پیرامون سطح آموزشی، مالی و … بهترین مدرسه را در محدوده انتخابی به آنها معرفی کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت مشاوره انتخاب مدرسه، با شماره دفتر مرکزی آموزشگاه نام آوران شمیران تماس حاصل نمایید.

02122000410

کلمات کلیدی:

مشاوره انتخاب مدرسه، خانه ریاضی شمیران، مشاوره تحصیلی تخصصی، مشاوره تحصیلی پیشرفته، مشاوره انتخاب مدرسه برتر، مشاوره انتخاب دبستان، مشاوره انتخاب دبیرستان، بهترین مرکز مشاوره انتخاب مدرسه، بهترین مرکز مشاوره انتخاب مدرسه در تجریش، بهترین مرکز مشاوره انتخاب مدرسه ایران، بهترین مرکز مشاوره انتخاب مدرسه در تهران، بهترین مرکز مشاوره انتخاب مدرسه در قیطریه، بهترین مرکز مشاوره انتخاب مدرسه در ولنجک، بهترین مرکز مشاوره انتخاب مدرسه در نیاوران، بهترین مرکز مشاوره انتخاب مدرسه در پاسداران، بهترین مرکز مشاوره انتخاب مدرسه در الهیه