مرکز مشاوره تحصیلی و آموزشگاه علمی نام آوران شمیران 877611

مطالب

مقطع ابتدایی

در دوره دبستان یکی از شاخص ترین معیارها برای انتخاب مدرسه خوب، فضایی است که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. اینکه ساختمان مدرسه دارای حیاط بزرگ و مناسب و کلاس های پر نور و وسیع باشد در روند تغییر عادت کودک از بازیگوشی و شیطنت تمام وقت به مرحله بازی و ورزش در کنار آموزش بسیار موثر خواهد بود . دانش آموز ابتدایی باید بتواند آزادی عمل، تحرک و جنب‌وجوش کافی داشته باشد. بنابراین مهم است به این موضوع هم توجه داشته باشیم که دانش‌آموزان دبستانی بایدزنگ ورزش یا تفریح، فضا و امکانات مناسبی در اختیار داشته باشند تا بتوانند انرژی خود را به روش مناسب تخلیه کنند و برای تایم بعدی آموزش آماده شوند.

یکی دیگر از نکات مهم  انتخاب مدرسه مناسب در دوره دبستان، نزدیک بودن مدرسه به خانه است. زیرا کودکان در سال‌های نخست تحصیل توانایی بیدار شدن صبح خیلی زود را ندارند و در مسیر طولانی خانه تا مدرسه خسته و دلزده می‌شوند.با این وجود، بسیاری از پدر و مادرها به اشتباه تصور می‌کنند اگر فرزندشان به مدرسه خوبی برود که تا خانه‌شان فاصله زیادی دارد، بهتر است، اما چنین شیوه‌ای از نظر کارشناسان توصیه نمی‌شود.

 علاوه بر این، معلم کلاس اول دبستان نیز نقش بسیار مهمی در ادامه فعالیت‌های آموزشی کودک دارد و می‌تواند انگیزه ادامه تحصیل را در وجود او شکل دهد یا به آن ضربه بزند. میتوان گفت که یکی از افرادی که در زندگی آموزشی یک دانش آموز نقشی کلیدی دارد معلم کلاس اول دبستان اوست . او میتواند عشق و علاقه به یادگیری را در وجود کودک بارور کند و یا عامل دور شدن و بی انگیزگی او در فرآیند ادامه تحصیل باشد. اغلب کسانی که در سالهای دبستان خود، معلمان مهربان و پر شور و نشاط داشته اند تبدیل به افرادی علاقه مند به تحصیل و کسب دانش شده اند و متاسفانه عکس این موضوع هم در موارد بسیاری دیده شده است .

همکاران و مشاوران ما در مجموعه نام آوران سعی دارند تا با بررسی مداوم شرایط مدارس و مقایسه آنها با یکدیگر در این راستا به شما والدین عزیز راهنمایی های لازم را ارائه دهند.

دپارتمان ثبت نام و مشاوره : 02122000410